donderdag 15 maart 2012

Voorstellen: Mientje

Hoi daar ben ik dan, ook ik wil even kenninsmaken met iedereen hier!

Sampie heeft me meegenomen uit Amersfoort waar ik ook bij de grote bekende familie zat, ik had het niet zo naar mijn zin daar en dus ging ik gezellig mee naar Almere, tot we naar Rita gingen en ik daar mocht blijven, en nu woon ik ook in Walhalla bij Roel en Rosalie, en der zijn nog veel meer muizen hier maar die moeten zich zelf maar even voorstellen, ik kan niet alles tegelijk doen natuurlijk. pppfff



Mijn naam is Mientje Bakgraag, de andere muizen zeggen dat ik een piepstemmetje heb en veel te snel praat en veels te veel ook, soms wel 5 kwartier in 1 uur..........nou dat is toch knap dan, als ik het goed heb?
En ze zeggen ook dat ik heel erg verlegen ben, maar dat valt best mee hoor, ik moet je eerst even goed leren kennen voordat ik ga kletsen, ik geloof dat ze de mensen dat "de kat uit de boom kijken" noemen, maar dat doe ik liever maar niet hoor brrrr, katten weet je............ die kun je maar beter in de boom laten zitten vind ik. 
Toen ik bij Sampie thuis was zag ik ze ook hé 2 van die enge katjes, zo hee gelukkig hebben ze me niks gedaan omdat ik goed verstopt zat in een grote tas. Gelukkig zijn hier geen katten, alleen 2 honden maar daar ben ik niet bang voor hoor, en die komen niet boven...................oeps ik dwaal af.
Waar was ik ook alweer? oh ja......okee goed,  als ik me op mijn gemak voel dan klets ik 100 uit hoor!
ppfff eerst even ademhalen voor ik verder klets, anders val ik zo nog flauw van de opwinding allemaal.

***********************************************************************************

Ook ik ga in het grote Muizenhuis wonen, nou ja......wonen? Ik ga in elk geval de keuken in beslag nemen, hahahahaaa leuke woordspeling is dat, in beslag nemen, want ja zoals mijn naam al doet vermoeden ik bak graag! Mijn favoriete lekkers is slagroom, hahaha daar kan ik zelfs van dromen hé, daar kun je me s'nachts voor wakker maken hoor, en voor nieuwe recepten natuurlijk ook altijd, en voor kaas ook en voor chocola en, het is gewoon teveel op om op te noemen geloof ik?!hahahaha.
Ik bak graag pannekoeken en taarten en cakejes en broodjes en eigenlijk alles wat in de oven past, en met oudjaar bak ik natuurlijk heel veel oliebollen en appelflappen hoewel die niet in de oven gaan ..........ooh ja en ik ben ook stapelgek op toetjes maken! en ik ga straks ook de voorraad bakken voor de muizenwinkel die beneden in het Muizenhuis gaat komen.
Ik ken bijna alle recepten uit mijn hoofd en ik ben altijd nieuwe dingen aan het uitproberen met als gevolg dat de keuken er soms uit ziet alsof er een bom is ontploft, maar dat mag de pret niet drukken hoop ik, want als Rita de troep niet zo fijn vind dan zit ik toch mooi met de gebakken peren lijkt me?
Ook ben ik altijd op zoek naar puddingvormen en broodblikken en ik wil nog graag een echt springvorm hebben voor mijn appeltaarten, maar daar schijnt hier moeilijk aan te komen te zijn geloof ik, das  mooi balen dus maar ik zoek gewoon door natuurlijk en Rita heeft beloofd eens op een beurs te gaan kijken voor me, tot nu toe zonder resultaat.
Jullie gaan nog veel van me zien en horen want ik ben van plan in de nieuwe keuken veel te gaan bakken, uh als ie af is dan hé, want de boel staat nog op op stelten hier, en alle muizen willen dat HUN plekje zo snel mogelijk klaar is , maar ja dat gaat niet lukken want het Rita vrouwtje hier die heeft maar 2 handjes natuurlijk. We zullen dus nog wat meer geduld moeten hebben, en in de tussentijd,



zoek ik keukenspulletjes uit en heeft Rita me aangekleed, kijk eens naar de foto's, echt zoooo lief ik mocht zelf de stofjes uitzoeken, ik mocht gewoon de gele stof hé, terwijl Rita eigenlijk niet zo houd van geel, nou ja behalve met Pasen dan natuurlijk, en het geel van bananen en kaas en ananas en zonnebloemen en van narcissen en eitjes en........... ooh jeetje ik dwaal weer helemaal af. HUH wat wilde ik jullie nou vertellen dan?
Ooh ja ik weet nu ook waarom het hier Walhalla heet hoor, moet je eens kijken wat er allemaal is, ik ben door het dolle heen gewoon van alle leuks.

************************************************************************************

Ik kreeg een mooie schort aan en een kapje op je zodat mijn vachtje niet al te vies wordt in de keuken en er geen haartjes in mijn lekkere baksels vallen want dat kan natuurlijk niet hé, die schort is wel heeeel erg schoon vind ik, ooh jeetje ............dat duurt niet lang meer, als ik eenmaal in die keuken kan dan..................sssttt, niet zeggen hoor dat ik die schort vies ga maken.
 Gelukkig zit mijn staartje mooi omhoog gebonden voor het geval de keukenvloer vies wordt!




Ten slotte nog even snel vertellen dat ik dagdroom om in het grote Muizenrecordboek te komen en net zo'n grote koekie te bakken als waarmee ik op de foto sta.............. maar die ga ik dan niet bakken als ik naakt ben hoor, nee nee dan moet mijn schortje aan en mijn kapje op.



pppfff nog maar even ademhalen hoor want ik klets weer aan 1 stuk door geloof ik, nah dat betekend wel dat ik me op mijn gemak voel hier. Nou ja wat maakt het eigenlijk uit dat ik veel klets, zolang ik maar niet uit mijn nek klets toch?!

Tot later allemaal,  de groetjes van Mientje Bakgraag

2 opmerkingen:

  1. Pfieuw...mijn laptopje raakt bijna oververhit van je geratel ;-) Maar het is je vergeven hoor Mientje, je bent een prachtmuis en je ziet er erg mooi uit met je gele schortje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Margriet,

    Wat gezellie dat je af en toe komt kijken, ik geef het door aan Mientje die erg ongeduldig is en graag de keuken in wil!

    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen