vrijdag 30 maart 2012

MadMouseHouse (1)

Zo en dan hier het verhaal van het opknaphuis nummer 1000 ...........of zoiets

Een oud model uit de Greenleaf serie.
Ooit gekocht voor een prikkie, felle kleuren, overal openstaande naden en kieren, verstoft.
Zoals altijd had ik al meteen een verbouwplan klaar in mijn hoofd, wandhuis voor de heksen. Maar vervolgens werdt het huis "geparkeerd" zoals dat hier vaker gaat.

Nu we het Muizenvirus te pakken hebben ga ik hem ombouwen tot Muizenhuis.
 Wie wat bewaard die heeft wat!
                                                
                                                          *** MadMouseHouse ***







Ik twijfel of ik de buitenkant zo laat, ik moet en zal altijd alles veranderen namelijk, echt een vervelende tik soms. Maar deze kleuren zijn erg vrolijk en muisjes houden van vrolijke kleurtjes, en ik zelf eigenlijk ook. HHhmmmm........... daar ga ik nog eens even rustig over nadenken. Ik had mezelf nog zo beloofd niet meer moeilijk te doen omdat het hier om een muizenhuis gaat................zucht. Gaat me niet echt lukken geloof ik, niet meer moeilijk doen!

***********************************************************************************

Tijd voor actie en huppa aan de slag ermee. Eerst maar eens kijken wie of wat waar komt, beetje een indeling maken................. en gaan met die banaan .............. behang strippen!



***********************************************************************************


                                     De oude badkamer wordt de keuken voor Mientje.
                                                            Een heel verschil al zo.



Nog veel te doen maar een begin is gemaakt.
In dit muizenhuis probeer ik alles niet al te netjes te doen, maar dat valt nog niet mee.

***********************************************************************************

De oude keuken wordt straks een winkeltje met menseneten waar de muizen zo dol op zijn!



Dit is vast heel herkenbaar, even al wat spulletjes neergezet en lekker er mee gespeeld, onder het excuus van: even kijken of dit het gewenste effect geeft..................uh JA dus giggigi.
Muisje Truus gaat de winkel runnen, eerst nog maar verder werken want zo kan er nog niemand in natuurlijk.

***********************************************************************************

Huiskamer in oude staat en al een stukje gevorderd. Hier komt straks de muizenfamilie van Teus Kneus en Moeder Trijnie.


Gelukkig maar dat ik niet snel iets wegdoe, nu heb ik een zeer ruime keuze uit allerlei te gekke behangen die ik in de loop van 26 jaar heb verzameld. De meest idiote patronen kom je hier tegen.
Ja ik hou daar van................ lekker afwijken van het normale, ik leef me  dan ook helemaal uit!

Op zoek naar behang e.e.a gaat het mis, ik moet van alles overhoop trekken om ergens bij te kunnen, het lag natuurlijk weer eens op een onmogelijk plek, gevolg.....de hele hobbykamer staat op zijn kop en heb ik vervolgens de helft opnieuw ingedeeld. PPFFF veel tijd kwijt maar goed ik kan nu alle behangen zo pakken! Telefoon gaat en ondertussen dacht ik dat ik slanker was en draai me half om en gooi met mijn "kleine" poepertje allemaal losse spulletjes van een tafeltje af die ik daar had "geparkeerd".
Even later wordt het nog gekker, ik plak het behang op en zet mijn lijmkwast in mijn kopje thee en dat merk ik pas als ik een slok wil nemen,  ben bijna een oog kwijt van die steel.
Dus het was weer even een Madhouse hier, alles tegelijk en nog meer opruimen, geen thee, telefoon en.............. gggrrrr..............ach ik doe de naam tenminste eer aan!


Het behang en de houten vloer zitten er al in, het gat voor de openhaard is al afgetekend, het gaat al lekker opschieten zo.

**********************************************************************************

Dan is hier de kamer van oom Roel, met het mooie rooie behangsel,  heeft ie zelf uitgekozen.




Het behang mag blijven, reparaties zijn uitgevoerd met afgestripte stukjes uit de gang, dit om het enigzins op te lappen.  Ik heb het een beetje oud gemaakt voor de sfeer die ik wil hebben,  ik kon het niet laten dit nu alvast te doen.


En er ligt dus ook al wat op de vloer, weer eens wat anders dan overal een houten vloer.
Daar waar het enkele raampje nu zit gaat het glas eruit en daar maak ik een uitbouwtje, een soort van bedstee/ slaapplaats voor Roel. Hij heeft zoveel spullen dat een bed er niet meer bij past, dat weet ik nu al.

**********************************************************************************

Verder komen hier nog foto's van de zolder en het wctje, maar dat doe ik later, genoeg voor vandaag.

1 opmerking:

  1. Och wat een afbraak, staat hij wel op de monumentenlijst bij je gemeente? Kom gauw weer efffe kieken.

    Groetjes, Alma

    BeantwoordenVerwijderen