maandag 12 maart 2012

Oom Roel in Walhalla

Okee ik was dus beland in "walhalla", dat is een hobbykamer die zo heet , die naam was ooit bedacht door  Sampie, die riep spontaan : WALHALLAAAAAA !!! toen ze er voor de eerste keer naar binnen liep.
Nou er is heel veel te zien, allemaal dingen die voor mij nog nieuw zijn, ik kan hier nog heel wat leren.
Er zijn heel veel spullen die ik mooi
kan gebruiken, lijm, verf en hout en gereedschap, klei en zelfs wol, jeetje waar ben ik in terecht gekomen? NU begrijp ik ook waarom het Wahalla heet hier! Overal staat wat, ik wil alles ontdekken maar weet even niet zo goed waar ik moet beginnen geloof ik gigigigi.
Er is ook altijd heel gezellige muziek hier die vaak te hard aan staat, maar dat zet ik dan stiekum zachter, ssst. En je kan hier ook koffie of thee drinken met wat lekkers kijk maar eens goed naar die foto, ooh ja je kan hier ook kazen bakken. Tja ik had er ook nog nooit van gehoord hoor, kazen bakken, maar dat kan dus........ik ben in verwarring nu, het is toch: ze smelten de kazuuuuu............hhmm zal het een plaatselijk gebruik zijn hier in de Betuwe?

Ik heb zo het gevoel dat ik hier nog heel wat kan ontdekken en leren, want ja ook een Muis is nooit te oud om te leren.
Hier 2 foto's van Walhalla, een soort van luilekkerland voor de handige muis dus.
Behalve de vele materialen die hier zijn, zijn er nieuwe ook vrienden, en is er veel onroerend goed aanwezig, ook in de kamer hiernaast zag ik daarnet toen de deur even openging. Maar  helaas is veel ervan in vervallen staat zag ik, oftewel die huizen moeten nog  flink worden opgeknapt. Maar daar maak ik later nog wel wat foto's van.


************************************************************************************
Natuurlijk ging mijn verkenningstocht verder en zo ondekte ik dus deze goedgevulde kaaskar, hhmmm zo'n stukkie kaas wil ik wel, zou er ook ouwe kaas zijn? Dat is mijn lievelingskaas hé, van die hele ouwe gigiggi
Er was niemand bij de kar............zou ik heel stiekem een klein stukkie nemen, niemand die het ziet, toch?

Helaas geen ouwe kaas maar goed dat stukkie jong belegen smaakte ook niet verkeerd hoor, die is me toch lekker romig. Ik durf te wedden dat dit echte Boerenkazen zijn, jammiiieeee!


************************************************************************************

Verder en verder trek ik door Walhalla, ik vind het allemaal heel spannend, en boven op een tafel heel hoog zie ik een soort van hutje staan, daar wil ik naar toe.
Na veel klimmen en klauteren heb ik het bereikt, pppfff even bijkomen hoor, dat klimmen valt nog niet mee als je net een stuk jong belegen achter je kiezen hebt.
Maar goed ik heb de top bereikt en ben boven op die tafel en de hut is erg leuk, nou ja hut, het is meer een luxe buitenverblijf vind ik.
Ik kijk eens goed om me heen, maar zie niemand, voorzichtig benader ik het hutje want je weet maar nooit.............ik roep: Joehoeeeee is daar iemand, maar ik krijg geen antwoord en dus ga ik naar binnen. Niks te zien, kale boel hoor, en niemand thuis.
Huh wat is dat nou voor een rare bezem die hier staat, is dat ook zo'n Betuws gebruik misschien?
  
Nieuwsgierig geworden loop ik naar buiten, ook daar is niemand, maar boven de voordeur staat een naam: Rosalie..............toch gek hoor niemand thuis, hutje leeg ............en wie is dan deze Rosalie? 


Ik ga terug naar binnen en zie een heel knusse bedstee, ik besluit ter plekke om daar de nacht maar te gaan doorbrengen, het wordt tenslotte al aardig donker buiten...........eens kijken of er toevallig ook nog ergens een dekentje te vinden is hier?
En.............. ondertussen ben ik heeeeel nieuwsgierig naar Rosalie, straks droom ik nog van haar.

***********************************************************************************

Al vroeg ben ik wakker, toch een beetje vreemd hoor slapen in andermans bed, en natuurlijk heb ik gedroomd over Rosalie, en ik heb vreselijk liggen draaien, ik leek wel een Woelmuis!
Nog met de droom in mijn hoofd en met de slaap nog in mijn ogen zie ik opeens een grote Villa staan..........wauuuuwww die was er gisteren nog niet??? En het hutje met mij erin stond op de grond.
Natuurlijk zie ik wel meteen dat ie het zo'n opknaphuis is, maar mijn nieuwsgierigheid is groot en ik ga meteen die Villa van dichtbij bekijken.
Elke dag ontdek ik nieuwe dingen, waauw wat is het hier leuk!

Ik zei heel veel lege kamers............en een torentje,  eens kijken of ik daar misschien kan logeren?
Weer moet ik naar boven klauteren maar dit keer gaat dat gelukkig een stuk gemakkelijker omdat ik nog geen ontbijtje op heb, dat scheelt hoor gigigi
Al snel heb mijn oog laten vallen op die kamer met het vrolijke rooie behangsel.
Meteen  vraag ik het aan Rita want die is ondertussen binnen gekomen, en het mag, jippieeeeeeeeeee!!!  Maar ja het moet eerst worden opgeknapt. Dit wordt het Grote Muizenhuis en Rita zegt dat mijn familie ook van harte welkom is, joehoeeee hoe meer muizen hoe meer vreugd!

2 opmerkingen:

  1. leuk om je te ontmoeten Roel! Je boft maar met zo'n Walhalla waar je van alles kunt ontdekken! Ik geniet lekker mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Margriet,

    Wat leuk dat je bent gaan kijken bij Oom Roel, ik heb het er nog maar net allemaal op staan gigigi
    Komt nog veel meer leuks aan.

    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen