woensdag 28 maart 2012

Bouwval (1)

Ben jij, die dit leest net zo gek als ik?

Dat vraag ik me vaak af, zijn er meer mensen met een maffe dwangneurose, de mijne is opknaphuizen?
Okee Sampie heeft het ook maar die kun je niet rekenen, en die heeft minder liefde voor de opknapper, zij pakt liever de breinaalden wat voor haar weer een dwangneurose is!

Zoals bekend heb ik TIG opknaphuizen staan hier,  groot en klein maar allemaal een uitdaging op zich, de meeste in halve staat van ontbinding onder het stof vanwege tijdgebrek en half af, maar dat mag mijn pret niet drukken. Voor allemaal heb ik nog steeds wilde plannen. Maar steeds neem ik me voor GEEN nieuwe meer te kopen voordat de vorige af is...af zijn.........helaas weer niet gelukt dus.

 Ik verbaas me altijd weer hoe "men" iets weet te verknallen. Zo ook dit keer op de beurs van Rijswijk, ik zie een opknappertje voor maar 5,00 euro, ik vond de buitenkant meteen al heel erg leuk voor een muizenhuisje, dus zonder binnen te kijken roep ik uitbundig tegen die vrouw achter de kraam: Die is voor mij!............. ooh jee, oeps ..............was het mijn "hebberigheid", was mijn grote mond die net iets sneller was dan mijn verstand op dat moment, of was het de drang naar de ultieme uitdaging?  Van buiten was ie leuk, van binnen is het "Bouwval gezocht".
Een echte badkamer tegel in de badkamer als vloer, en grove afwerklatten overal, spiegels aan de wanden, en echt grote mensen laminaat als parketvloer, zoiets was ik nog niet
tegengekomen!!! En dit alles uiteraard heeeeel goed vastgelijmd, met van die ouderwetse Bisonkit.

Op het moment dat ik aan de sloop begon was ik met toaal iets anders bezig, afgeleid en aangetrokken door mijn bouwval probeerde ik die tegels te slopen en alvast 1 afwerklat, gelukt haha het betere werk, dacht ik, ook nog een stukje kurk van die wand af en.............voor ik het wist was ik met iets anders bezig, zo gaat het vaker bij mij.
 Nu had ik beter buiten kunnen gaan slopen want mijn walhalla lijkt nu ook een halve bouwval, omdat mijn uitdaging midden op de vloer geparkeerd staat, ivm andere bouwsels die ook veel plek innnemen. Ach dat hoort erbij, zolang ik nog een paar stappen kan zetten dan is het goed. Als ik ermee verder ga dan gaat ie mee naar buiten, wel zo handig!  Ik zal hem straks maar weer onder een tafel schuiven.
Vol met nieuwe ideetjes ben ik, en vol goeie moed om er iets leuks van te maken en hem dit keer ook af te maken.

Oom Roel en zijn muizenvriendjes keken verbaasd toe, ik hoorde ze denken; HUH moet ons grote Muizenhuis niet eerst af dan?  Ja daar ga ik ook mee verder hoor, en met de Boshut van Rosalie en de Strandhut van Kobus en............. Ze moeten er maar aan wennen dat ik altijd alles tegelijk doe!

Bekijk de foto's en zie wat ik er van ga maken, met een beetje mazzel gaat ie straks mee naar de volgende beurs, en Sampie die mag weer flink gaan breien want een paar nieuwe bewoners erin lijkt me heel erg leuk staan............wordt vervolgd!

Volg Samp der gebreide muisjes via    www.madmouses.blogspot.com

2 opmerkingen:

  1. hahahahah Rietje, wat dacht je van het 1 op 24 huisje? de muizenstad de glencroft, nog eentje waar ik de naam van kwijt ben, de winkeltjes, de toren, de boomstam,en en en.... maar gelukkig heb ik alleen last van de breineurose? was dat maar waar! lol wahoeeeee maar weet zeker dat het weer iets heel moois gaat worden!

    liefs San

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha ik dacht je komt er netjes mee weg zo, ssssttt.
    Allemaal leuke projecten van je, en alles tegelijk net als ik, daar geniet ik zo van. Altijd wat nieuws bij ons en altijd druk.
    Heerlijk dat we saampies zo prettig gestoord zijn.
    NEXT!!!

    dankjewelluuusss, gigiggi je gaat het nog meemaken dat er iets af is! Liefs PH rietje

    BeantwoordenVerwijderen