vrijdag 20 juli 2012

Oom Roel in Noorwegen

Hallo hallo allemaal, Roel hier,  ik ben weer terug van mijn vakantie in Noorwegen!

Het was geweldig met een automobiel te reizen, wat een machine is dat zeg, ik ben er nog opgewonden van.
In totaal hebben we bijna 3000 km afgelegd, nou ja"we"................de dames dan natuurlijk, ik had graag het stuur overgenomen hoor, maar zo'n grote mensen auto is wel heel erg aan de grote kant.
Ook hebben we heel wat km's per veerboot afgelegd, Over de zee en over het Fjord heen en terug.




Rita had een muisje gemaakt voor Marjo, Alma is haar naam en ze is een Kruiden Omaatje
Marjo kreeg haar onderweg tijdense onze eerste stop. Ze was heel erg blij en Alma ook, en zo was ik ook niet meer alleen, uh als muis zijnde dan.
Onderweg bleek dat we ook nog een verstekeling hadden, Suze het beertje was in Nieuwegein in Marjo der rugtas gesprongen. Een rustig beertje, heel lief en heel erg verlegen.




Er natuurlijk ook gesmuld worden, kijk maar eens naar onze foto!

***********************************************************************************

We hebben een Oceanium bezocht in Denemarken daar was alles te zien van wat er in de Noordzee leeft, we hadden allemaal geen idee dat er zoveel verschillende soorten dieren waren in de zee. Heel grote enge vissen  hebben we gezien en mooie paarse zeesterren die je mocht aanraken, het was er heel groot.
















In de souvenirswinkel ging Rita compleet uit haar dak, ze kocht allemaal spulletjes voor mijn ouwe maatje Kobus, voor in en om zijn strandhut (die ze wil gaan maken, maar dat terzijde). Daarna gingen we nog heel even een leuke stad in, en toen later die dag op de boot naar Noorwegen.

**********************************************************************************

Op de grote boot werd ik een beetje misselijk maar Alma had al snel een kruidje voor me gepakt en dat hielp direct.
In Noorwegen was alles groot, de bergen, het water, de mooie laaghangende wolken en heel veel bomen en keien. Het was er erg sprookjesachtig, ik had verwacht dat er Elfjes zouden verschijnen ergens op een mooi eilandje, helaas we hebben ze niet gezien. Ooh ja ik heb foto's gemaakt van een mooie waterval, een van de vele die we gezien hebben. Het schijnt dat er ook Trollen kunnen zitten daar, maar die hebben we gelukkig niet gezien. Ook waren er heel veel vrolijk gekleurde huisjes, in geel, rood en blauw, en wit ook, het leken wel Poppenhuizen allemaal.
Wel hebben we onderweg kennis gemaakt met Roland de Eland, we moesten erg om hem lachen, hij maakt altijd grapjes!


***********************************************************************************
Natuurlijk zijn er veel foto's gemaakt, ook van ons, toen we in het hotel warren gingen we eens kijken of de dames wel de goeie kant op gingen, toen moesten we op de foto en als je goed kijkt dan staat de landkaart op zijn kop! Ja de dames plagen me vaak.


Alma heeft lange wandelingen gemaakt en heel veel bijzondere kruiden en plantjes gevonden en alles ging mee naar huis natuurlijk. Ook de grote keien die we hadden gevonden voor thuis in de tuin.
En ik had ook wat gevonden,  een heerlijk doosje kaasjes, ik riep snel Alma erbij maar helaas het was  doosje al leeg, en bedankt "dames" ik was zo teleurgesteld.............niet 1 stukje bewaard voor ons, wat hebberig, bah!








**********************************************************************************

Ook hebben we overnacht in een leuk blauw huis, erg leuk en knus maar buiten regende het.


We wilden het binnen dus extra gezellig maken en met zijn allen een kampvuurtje maken en een soepje van Alma, maar dat mocht niet van Rita, dat is veels te gevaarlijk zei ze, zucht.

De volgende dag mochten we alleen in het blauwe huis blijven als we beloofden geen vuurtje meer te maken. De dames gingen een hele grote berg bedwingen, de Preikestolen zoals die heet, ze waren de hele dag op pad.
Marjo heeft de top bereikt en dat staat geloof ik gelijk aan een Olympische prestatie!!!  Wat knap we waren allemaal zoooooo trots op haar. Rita haalde net de top niet omdat ze pijn in haar rug had, die baalde best wel, maar het was ook een overwinning op zichzelf, tenminste dat hoorde ik haar zeggen.
We zouden die avond om 18.00 uur ook nog een helicoptervlucht maken langs de Preikestolen waar ze hadden gelopen en door het Fjord, maar omdat het weer slechter was geworden in de bergen ging dat niet door, nu baalde IK dus, tjonge jonge de kans in zo'n machine te vliegen maak je niet vaak mee, maar ja zo gaan zulke dingen.
Toch jammer dat we niet mee konden.
Die dag gingen we wel nog heel even stiekum  naar buiten, sssttttt .  ik heb toen nog wat foto's van de huizen en de mooie tuin gemaakt. Ik zag een regenboog en vond zowaar enkele goudstaafjes onderaan de berg, joehoeeeeeee wat een geluk!

Het was en drukke week en Roland mocht mee naar huis, die wilde ook eens op avontuur. Onderweg hebben we lekker geslapen in de auto terwijl beide dames lekker door gingen kletsten. Maar goed dat ik oordopjes bij me had, gnif.

***********************************************************************************

Op de terugweg op de boot maakte ik kennis met de boys van M&M, ze waren met hun vliegtuig geland aan dek in slecht weer. Yellow was zo bang dat ie bijna Bleu werdt, maar Red was heel stoer.
Zo'n vliegmachine is voor mij als techneut natuurlijk wel heeeeeel erg intressant, en ik kon er niet bij vandaan blijven en wilde alles weten ervan, maar de boys hadden er niet echt veel verstand van.
Omdat ze de weg kwijt waren mochten ook hun mee naar huis, drukke boel in de auto hoor, ze konden er bijna niet meer bij want de dames hebben onderweg flink geshopt, nu snap ik ook waarom ze Rita "the big spender" noemen, sssstttt zeg maar niet dat ik dat weet hoor.










Eenmaal thuis besloot ik de M&M vliegmachine te kopen van de boys, met 1 van mijn gevonden goudstaafjes!



Zoals je kan zien ben ik helemaal blij ermee,  nu nog een andere kleur eraan geven en wat kleine reparaties en............... de rest zul je hier op het blog wel lezen! HHmmm waar ga ik hem neerzetten, oooh jeetje straks moet Rita ook nog een hangar bouwen voor me......... en ze moet nog zoveel bouwen............(ik hoorde iets over een Noorse blokhut in de kleur rood geloof ik)

Ben benieuwd wat Rosalie ervan vind. Jeetje wat heb ik haar vreselijk gemist mijn schatje en mijn andere vrienden in Walhalla ook, snel naar ze toe nu en mijn verhalen ook aan hun vertellen.

***********************************************************************************

En Rita gaat meteen Sampie bellen en verslag uitbrengen, die heeft haar ook vreselijk gemist.

Tot ziens allemaal, tot een volgende keer!









4 opmerkingen:

  1. Zo ik ben heel blij van oom Roel te horen dat hij het naar zijn zin heeft gehad, je moet altijd maar afwachten, hij kent met toch niet zo heel goed. Wist hij dat Yellow en Red mee waren gegaan tot aan huis. Volgens mij hadden ze met oom Roel een dailtje gesloten, het ziet er namelijk naar uit dat die 2 in geldnood ziten, want op de boot bleven ze ook maar steeds om ons heen vliegen.

    Alma is erg eenzaam en mist oom Roel heel erg maar ze heeft wel gezelschap aan Knüt onze Eland en Suze de beer (die ligt alleen maar te slapen ze is zo moe), Knüt heeft erge heimwee naar Noorwegen. Hij wil zo graag terug en vroeg mij al of ik hem weg wilde brengen. Ik heb gezegd dat hij nog 1,5 jaar moest wachten omdat de centjes op zijn en dan gaan we in de herfst, hij vroeg ook of oom Roel en Roland dan meegingen. Hij zou proberen om het vol te houden en Alma gezelschap te houden.

    Ik ga de groente voor Alma schoonmaken, ze heeft zich erg in haar pootje gesneden dus doe ik het maar voor haar.

    Fijne avond, Alma en Knüt komen net aangerend ze willen de groeten aan oom Roel, Roland en Yellow en Red doen.

    Toedeledokie Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Oom Roel heeft het heeeeel erg naar zijn zin gehad hoor, eenmaal thuis bij Rosalie heb ik hem niet meer gehoord.... hhmm?
    Ik weet zeker dat ie graag weer meegaat een volgend keer.

    Roland is wat rustig, maar hij maakt wel veel grapjes over het platte landschap!

    Doe Alma en Knut de groetjes van ons allemaal, wat zielig dat Alma in der pootje heeft gesneden, is het nu al over, ik hoop van wel, doe er nog maar ene kusje op van mij.

    We mailen snel weer, Liefs Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach en lieve Suze natuurlijk ook de groetjes hoor, en een dikke knuffel van me! XXX Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahahahhahahahahahha ik vind dit leuk!!!!!!!!! Hier moeten ze een boek van maken!!!!!!
    Dat is pas genieten! echt hoor!!!!!
    Ik heb nog veel meer verstekelingen die hier staan te trappelen om mee op avontuur te gaan, alhoewel ze avontuur zat hebben met 5 huistijgers erbij? maar ja?
    Wacht in spanning af op de volgende verhalen!

    heel veel liefs Samp

    BeantwoordenVerwijderen